watervallen

26 juli 2016 - Foz do Iguaçu, Brazilië

We zijn naar prachtige watervallen gaan kijken ! Ik vind het ongelofelijk dat er zo veel watervallen zijn in èèn groot park echt een heel groot park . Er was ook een mega grote waterval die eigenlijk allemaal watervallen waren die in èèn grote put tuimelden ! Dat was echt heel mooi . Ik en mijn papa gingen eventjes heel dicht  gaan kijken maar Marie en mama niet zo dicht als wij . Toen we er weer helemaal weg van gingen , toen we geen water meer voelde toen was ik kledder nat . En die reusachtige put met met al die watervallen om heen noemde Gargantua del diabolo . Toen waren we nog in Argentinië maar de overkant van de watervallen zag je Brazilië . Nu zijn we in Brazilië voor een paar dagen en vandaag zijn we ook naar de watervallen kijken en we zagen Argentinië dat is toch logisch ? Er zijn ook wilde dieren in het natuurpark. We hebben de meeste wilde dieren al gezien, we konden apen zien, ze waren schattig maar heel gevaarlijk!!! er waren ook andere rare dieren waar ik de naam niet van ken . Die leken mij er gevaarlijk uit en ze zijn ook gevaarlijk, even gevaarlijk als die aapjes. Je mocht ze zeker geen eten geven, want als je ze dan geen eten meer geeft, bijten ze je. Overal stonden er plakaten met mensen die ze eten gegeven hadden, en gebeten waren. En overal waar ik die dieren zag, waren ze eten aan het geven. We hebben ook vogels gezien die met geel en zwart waren. Er waren ook waterschilpaden en we zagen een krokodil die mama had gevonden. En er waren ook heel mooie vlinders die op mij kwamen zitten. Het park en de watervallen heten Iguazu, en Iguazu betekent in de taal van de indianen groot water. Er zijn 200 watervallen en de rivier ligt in 2 landen. De watervallen liggen ook wel in het oerwoud hoor. En nog 1 weetje: watervallen lopen   achteruit.

Groetjes,

Namena

1. Isabelle en Christophe:
    28 juli 2016
    Hoi Namena,
    De foto's van de watervallen zijn fantastisch mooi. Hoe kan een waterval achteruit lopen?
    Heb je echt een krokodil gezien? Die mag je ook geen eten geven hoor, want die kunnen nog veel harder bijten dan de coati's.
    Groetjes,
    Christophe en Isabelle
  2. Jacques Van Bavinchove:
    29 juli 2016
    Gelukkig had mama hem eerst gevonden! Ik bedoel de "krokodil die mama had gevonden".
    Ook voor de rest een heel wijze tekst. Zo moogt ge er nog schrijven.
    Jacques
  3. Peggy:
    1 augustus 2016
    Beste Namena,
    Wat een mooie blog!!! En wat een avonturen die jij en je mama en papa en zus meemaken!
    Reisverhalen om van te smullen... Supertof dat je je ervaringen op die manier kan delen met iedereen. Geniet ginder met volle teugen van alles wat daar te zien / beleven valt! (Wij doen dat hier ook via jouw blog :-D)
    Vele groetjes (ook aan je ouders en zus),
    juf Peggy
  4. Nathalie:
    2 augustus 2016
    Hoi, Namena en iedereen,

Ben net terug van yogakamp en was super benieuwd naar jouw verhalen die ik nog niet had gelezen.
    Whaw wat mooi zeg die watervallen... Die vlinders op jouw lichaam had ik ook wel eens willen zien hoor. Dat kriebelde waarschijnlijk
    Dikke knuffel tante, meter tut
  5. Emma Verhaegen:
    17 augustus 2016
    Hey Namena,
    het zijn heel mooie watervallen,
    en speciaal...
    geniet nog nog van je vakantie