Schiereiland Valdes

17 juli 2016 - Valdes, Argentinië

We zijn naar een super groot park geweest en we hebben walvissen gezien ! We hebben ook zeeolifanten gezien,die twee waren de bedoeling . Maar tijdens dat we naar die plaatsen reden en daar vandaan kwamen zagen we ook diertjes . En die diertjes waren lama 's ,stinkdieren ,struisvogels ,Mara's, uiltjes , schapen , zeeolifanten , zeehondjes , gordeldieren , aalscholvers en wilde paarden ! De lama 's zijn familie van de alpaca's . Stinkdieren zijn dieren die als ze bang zijn een hele grote scheet laten . Struisvogels zijn vogel's die niet kunnen vliegen . Mara's zijn een soort konijnen . Omdat er geen bomen zijn in de steppe zitten de uiltjes op de grond. Zeeolifanten zijn zoogdieren met kleine oortjes . Gordeldieren zijn zoogdieren en het is zo groot als een voetbal, met kleine pootjes. Wilde paarden zij paarden die in het wild leven. Al de dieren die ik heb gezien zijn super mooi en leerzaam. Het mooiste dier vond ik de paarden, de walvis, de zeeolifanten en de zeehond. Maar dat is mijn mening. Naar de plekken waar we geweest zijn, hebben we met een bus afgelegd. Maar we zijn ook vaak uitgestapt. Toen we uitstapten om in de boot te stappen moesten we reddingsvesten aan doen. Toen gingen we normaal gaan eten, iedereen had reuze honger. Maar het restaurant was al vol, dus we gingen eerst naar de zeeolifanten en zeeleeuwen gaan kijken. Toen we daar waren op de duinen, zagen we de zeehonden en de zeeolifanten. We dachten eerst dat ze dood waren, maar dat waren ze niet. Ze lagen gewoon stil van de kou, ze lagen lekker knus bij elkaar. Ik vind dat ze gelijk hebben (de zeeolifanten en de zeehonden). Zo lekker knus bij elkaar liggen, het was echt heel koud. Toen we gedaan hadden met kijken en fotograferen van de zeehonden en de zeeolifanten, gingen we nog eens kijken of we al konden eten in het restaurant. Elke keer dat we in de bus zitten, begint de mevrouw die ons de weg wijst uitleg te geven en Marie zei "goh! die madam stopt niet met babbelen!". Mama en ik hebben ons bijna dood gelachen. We gaven haar allebei gelijk! En wij zo lachen en Marie vraagt wat is er? En de bus bracht na het avontuur ons naar ons hotelletje. En Marie waarom gaan we in de gevangenis? Ze heeft eigenlijk gelijk want de poort lijkt op een gevangenispoort. En de lift van het hotel is echt creepy. Want de deur als je er in staat en je drukt op een cijfertje begint open en toe te gaan. Als ik er uit kom ben ik zo opgelucht dat ik er uit ben. Er is ook een zwembad en toen we naar de winkel gingen loopt iedereen met een muts en sjaal op straat. Toen we terug kwamen was een koppeltje in het buitnzwembad aan het zwemmen. Brrrrr. Maar toen voelden we aan het water en het water was blijkbaar verwarmd. En toen gingen wij er ook in. Lekker warm! Daarna gingen wij er uit en het was zo koud dat ik bijna bevroor. Toen was het al laat en toen gingen we nog net eten en dan direct in bed. Ik was heel moe maar ik kon echt niet slapen. Doordat er zo veertjes in mijn laken zitten en de steken uit. En daarom kijk ik naar buiten en ik viel zo in slaap.

1. Isabelle en Christophe:
    18 juli 2016
    Hoi Namena,
    Wat een avontuur! Het ziet er daar heel mooi uit met al die dieren. Wij hebben nog nooit een zee olifant gezien. Hebben die een slurf zoals een olifant?
    En nu naar warmere oorden?
    Groetjes,
    Christophe en Isabelle
  2. Jacques Van Bavinchove:
    Hallo Namena,
    Wat een straffe reis zijt ge daar wel aan het maken! Ik heb nog nooit een walvis gezien en zelfs geen mara.
    Hier hebben wij een hittegolf, het is 31 graden en morgen 33. Het blijft dag tot 10 uur 's avonds, en dan pas begint het af te koelen.
    Benieuwd naar uw volgend verhaal!
    Jacques
  3. Isabelle Dumon:
    19 juli 2016
    Amai super! Ik ben net zelf terug van reis, en ik kan eindelijk jouw verslagjes lezen....ik ben reuze benieuwd wat jullie nog gezien en gedaan hebben.Groetjes
  4. Annick en Guy:
    Hey Namena,

Wat een leuke verhalen. Jullie maken zo te zien een prachtige reis. Al die dieren dat je al gezien hebt. Nog vele groetjes en nog veel plezier met de babbelende gidsen.
  5. Nonkel marc:
    21 juli 2016
    Eindelijk eens tijd gehad om julliereisverhalen te lezen en de schitterende foto's te bekijken . We hebben het gevoel alsof we er bij waren . En binnen een goeie week , wordt dat gevoel realiteit , yeah !
    Heb al een dag rugzak gekocht en ben begonnen aan mijn voorbereidingen . Tot zondag en 8 dagen konkel Marc
  6. Sabine:
    2 augustus 2016
    wow! ik denk dat ik een beetje jaloers ben. Misschien moe ik de volgende keer stiekem in je valies kruipen ;-)